Metodologii:

 

CERCETARE CANTITATIVA:

CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing/Intervievare via telefon mobil si/sau fix):

permite colectarea eficienta a datelor si administrarea corecta a chestionarului, intrebarile fiind livrate intervievatorului in ordinea prestabilita, iar raspunsurile fiind inregistrate direct in calculator. Reprezinta o metoda rapida si riguroasa de colectare a datelor, fara constrangeri din punct de vedere geografic.

CAWI (Computer Assisted Web Interviewing/ Intervievare via Internet):

ofera respondentilor tot timpul pe care de care au nevoie pentru a raspunde la chestionar. Cu nicio constrangere geografica, aceasta metodologie de cercetare poate fi aplicata pentru orice zona a tarii, oferind in timp real prelucrarea datelor obtinute. Pe langa testarea stimulilor audio, CAWI permite in plus testarea stimulilor vizuali: imagini, poze, filme, reclame etc.

PAPI (Paper and Pen Interviewing/Intervievare realizata personal de catre un operator de interviu, fata in fata cu respondentul):

reprezinta o metodologie potrivita pentru testarea produselor. In plus, este utilizata si in realizarea studiilor privind satisfactia clientilor in legatura cu serviciile de care au beneficiat. Datorita echipamentul minim necesar, aceasta metoda de colectare a datelor este rapida si flexibila, fiind usor de utilizat in majoritatea locatiilor. De asemenea, in cazul in care se apeleaza la un esantion representativ, rezultatele sunt obiective si ofera o perspectiva ampla asupra temei supuse spre analiza.

CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing/Intervievare personala, cu inregistrarea datelor direct in calculator):

permite intervievatorului realizarea de interviuri fata-in-fata, datele obtinute fiind inregistrate direct in calculator, tableta, smartphone, etc. Toate tipurile de intrebari pot fi utilizate, aceasta metoda permitand in plus introducerea completa si corecta a datelor obtinute. Nu numai operatorii de teren sunt cei care pot completa chestionarul, persoanele intervievate pot de asemenea opta pentru furnizarea informatiilor prin completarea directa a chestionarului, utilizand echipamentele avute la dispozitie de operator.

Mystery Shopping:

metoda cea mai eficienta de evaluare a serviciilor oferite clientilor. Aceasta tehnica de analiza a modului in care personalul actioneaza conform procedurilor si regulilor companiei permite cuantificarea nivelului la care standardele de calitate sunt atinse de catre companie. Este o metoda de observare disimulata (prin vizita directa, prin telefon sau email – Mystery Call/Mystery Email), ce investigheaza comportamentul angajatilor, putand fi realizate analize comparative intre sucursalele/filialele organizatiei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CERCETARE CALITATIVA

 

Etnografia analizeaza relatia dintre cultura si comportament prin interviuri si sesiuni de observatie a consumatorilor in contextul natural al achiziției si utilizarii produsului. Aceasta metodologie ofera perspective ample si insight-uri valoroase in legatura cu viziunile, actiunile consumatorilor si locul in care acestia locuiesc.

 

Focus Group-ul: Discutie deschisa, de grup, cu 6-8 participanti, ce permite evidentierea comportamentelor, atitudinilor, punctelor de vedere in interiorul diferitelor categorii de consumatori. Concentrandu-ne pe descoperirea experientelor si valorilor membrilor grupului, oferim clientilor nostri informatii valoroase cu privire la modul in care consumatorii gandesc si motivele pentru care acestia se indreapta spre o anumita directie.

Acest tip de cercetare este folosit atunci cand este necesara testarea de concepte, mesaje, produse sau pentru a evalua campanii de publicitate sau de marketing. In plus, este util in identificarea profilul grupului tinta, a caracteristicilor brandului si a pozitionarii corecte intre brandurile apartinand aceleiasi categorii. Descoperirea parerilor publicului-tinta in legatura cu un produs, idee sau problema este, de asemenea, vizata prin intermediul focus group-ului.

 

Subcategorii:

 

A. Focus group-uri creative: sunt utilizate tehnici proiective, in scopul de a descoperi perspective, sentimente, motivatii ce nu sunt usor de exprimat. Diferiti stimuli le sunt prezentati respondentilor, raspunsurile lor fiind reprezentate de prima imagine sau cuvant indicat. Mai mult decat atat, oferind un concept stimulativ, moderatorul le cere participantilor sa construiasca povesti / imagini sau sa termine o poveste, argument sau conversatie. Jocurile de rol reprezinta de asemenea o tehnica la care apelam, alaturi de interpretari sau schite ale unei situatii specifice.


B. Focus Group-uri conflictuale: pun fata in fata persoane cu opinii diferite, iar din dezbaterea creata sunt cristalizate insight-uri deosebit de interesante privind fundamentele ce stau la baza deciziilor ori problemelor.


C. Focus Group-uri intre prieteni: discutie libera cu grupuri de prieteni intre 4 si 6 participanti. Este recomandat fie adolescentilor sau tinerilor care au nevoie sa se simta in siguranta pentru a depasi tracul, rusinea sau teama de exprimare,  fie pentru situatiile in care deciziile se iau in grup ori luand grupul in calcul.

 

D. Focus Group-uri Online: discutii de grup realizate online cu ajutorul unei platforme de comunicare. Reprezinta o metodologie recomandata tinerilor care petrec foarte mult timp pe interent, open minded si dispusi sa comunice online despre opiniile si punctele lor de vedere.

 

Interviul in profunzime: Interviul in profunzime: prin aceasta metodologie ce vizeaza un singur respondent, oferim clientilor nostri posibilitatea unei investigari amanuntite a obiceiurilor de consum, convingerilor, opiniilor, atitudinilor, preferintelor ori reactiilor cu privire la o anumita tema. Este util mai cu seama in cadrul studiilor ce presupun subiecte sensibile de discutie, care nu pot fi abordate in public sau pentru situatiile in care publicul vizat este unul educat sau dificil de abordat.

 

Subcategorii:

 

A. Interviuri in familie: vizeaza discutii deschise cu membrii familiei. Aceasta metodologie ofera posibilitatea investigarii amanuntite a perceptiilor la nivel de familie fata de diverse servicii si produse.


B. Interviuri „Business to Business”: interviuri fata in fata, realizate cu categorii mai speciale de respondenti. Sunt recomandate pentru sfera de afaceri - middle si top management - sau sfera medicala - medici.


C. Interviuri in pereche: presupun adresarea unor teme generale de discutie, ce targeteaza opinia cuplului si nu a persoanei. Aceasta metodologie permite o explorare detaliata a perceptiilor la nivel de cuplu in ceea ce priveste produsele sau servicii supuse spre analiza.

 

Observatia: permite obtinerea unor informatii valoroase cu privire la comportamentul oamenilor in mediul lor natural. Aceasta metodologie le ofera clientilor nostri posibilitatea de a descoperi beneficiile pe care consumatorii le percep vis-a-vis de produsele sau serviciile lor, determinarea oportunitatilor de afaceri, ințeleagerea modului in care oamenii folosesc de fapt produsele sau serviciile supuse spre analiza. Mai mult decat atat, cercetarea este realizata chiar in spatiul in care produsele si serviciile respective sunt utilizate (supermarketuri, centre comerciale, restaurante etc), fiind urmarite sentimentele exprimate de consumatori la nivel non verbal, cantitatea de timp petrecuta in interactiunea cu produsul sau serviciul analizat si tipul interactiunii.

 

Subcategorii:

 

A. Observatia participativa: metodologie ce presupune pe langa observatia standard, un interviu in profunzime, concentrat pe tipul de observatie: cumparaturi asistate, gatit sau sesiuni de curatenie in casa etc.

 

B. Interviuri de tip „Guerilla”: reprezinta o metoda de cercetare calitativa neconventionala, ce presupune integrarea cercetatorului in mediul consumatorului, nu doar pasiv (observational), ci si activ. Acesta se va comporta asemenea consumatorului, jucand rolul sau: va comunica la fata locului cu consumatorii, pentru a obtine informatii direct de la acestia, ca de la consumator la consumator. Interviurile de acest tip permit obtinerea de informatii valoroase cu privire la experienta consumatorului, contribuind semnificativ la intelegerea perspectivelor si actiunilor acestuia. Ca actiune spontanta in locurile in care consumatorii isi desfasoara actiunea, observatia realizata de cercetatorul „sub acoperire” este utila ca extra-metodologie pentru focus group-uri, interviuri in pofunzime sau accompanied shopping. Aria sa de aplicabilitate este foarte larga, de la studii de Usage & Attitudes, la pozitionare de brand si testare de produse sau ambalaje.

 

Consumerbrain: Ca instrument de neuromarketing, investigheaza functionarea mecanismelor creierului, cu scopul de a identifica factorii ce influenteaza deciziile de cumparare ale consumatorilor si de a anticipa comportamentele viitoare. Proiectat ca o aplicatie online care contine stimuli vizuali, Consumerbrain® ofera informatii obiective in ceea ce priveste segmentarea publicului, opiniile consumatorului cu privire la pretul practicat, designul produsului, eficienta campaniilor de advertising, emotional branding etc.

 

Materiale si metodologii LEGO® SERIOUS PLAY®: LEGO® SERIOUS PLAY® beneficiaza de toate elementele unui instrument puternic de cercetare calitativa, permitand explorarea subconstientul prin facilitarea exprimarii parerilor. Utilizam kit-uri LEGO® SERIOUS PLAY® in cadrul work shop-urilor noastre, acest lucru permitand construirea unor modele personalizate in functie de tema cercetarii. Acest tip de explorare se bazeaza pe convingerea conform careia fiecare persoana contribuie la luarea unor decizii si are un cuvant de spus in ceea ce priveste efectele ce decurg. Echipa noastra are in componenta sa traineri acreditati, care sustin in mod constant pentru parteneri workshop-uri bazate pe materiale si metodologii LEGO® SERIOUS PLAY®.