Tinerii din Romania consuma mai putine fructe decat persoanele de peste 45 de ani!
Studiul “Atitudini si perceptii fata de alimentatia sanatoasa” realizat de Institutul de cercetare de piata Exact Cercetare si Consultanta in perioada 24 martie – 1 aprilie 2009, arata ca tinerii din Romania consuma mai putine fructe decat necesarul care trebuie consumat zilnic.
Conform datelor furnizate de Exact Cercetare si Consultanta, tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 29 de ani consuma fructe intr-o masura mai mica decat persoanele cu varste intre 45 si 60 de ani. Astfel, din totalul tinerilor intervievati, doar 59% au consumat fructe proaspete de 6-7 ori pe saptamana, in ultima saptamana, spre deosebire de 73% din totalul celor cu varste intre 45-60 de ani care au consumat fructe proaspete de 6-7 ori pe saptamana.
In ceea ce priveste diversitatea fructelor consumate, acelasi studiu arata ca toti tinerii au consumat in ultima saptamana cel putin un fruct, 37% dintre respondenti au consumat in ultima saptamana unul sau doua fructe diferite, 47% au consumat 3 sau 4 fructe diferite. O varietate mai mare a fructelor consumate (5 fructe diferite sau mai mult) a fost caracteristica doar pentru 16% dintre respondenti. Pe primul loc in topul preferintelor in randul tinerilor se afla bananele si portocalele. Tinerii prefera sa manance, mai putin decat celelate categorii de varsta, fructe precum grapefruit, mandarine/clementine, mere si pere, ne precizeaza Exact Cercetare si Consultanta in studiul, “Atitudini si perceptii fata de alimentatia sanatoasa”.
Studiul realizat pe un esantion de 553 de persoane intervievate telefonic este reprezentativ pentru populatia adulta (15-60 ani), neinstitutionalizata a Romaniei, cu o eroare maxima de esantionare de 4,2%, garantata pentru o probabilitate de incredere de 95%.






