Solutii de cercetare

Pentru a identifica noile oportunitati de business si orienta clientii catre directiile care sa asigure rezultate financiare excelente printr-o intelegere aprofundata a schimbarilor de pe piata pe care activeaza si o imagine clara a deciziilor psihologice ale consumatorilor, aria noastra de expertiza acopera o gama larga de solutii de cercetare:

 

Market exploration:

USAGE & ATTITUDES

Metodologiile pe care le-am dezvoltat depasesc granita identificarii atitudinilor si obiceiurilor de consum, bazate pe ceea ce consumatorii spun ca este important pentru ei. Solutiile noastre permit obtinerea de perspective detaliate de consum, bazate pe ceea ce consumatorii fac, fiind astfel capabili sa indicam cu exactitate locul de pe piata unde exista oportunitati de vanzari.

MARKET SEGMENTATION

Abordarea noastra strategica ne permite sa oferim o perspectiva multi-dimensionala a publicului. Prin efectuarea de studii complete si astfel obtinerea unor rezultatele obiective, clientii nostri stiu care este targetul potrivit pentru fiecare produs al lor.

DISTRIBUTION CHECK

Punem la dispozitia clientilor nostri cifre vitale cu privire la piata pe care activeaza (cote de piata, volume vanzari), oferindu-le de asemenea posibilitatea de a evalua eficacitatea varietatii gamei si politica de preturi. In plus, echipa noastra de experti este aici pentru a dezvolta solutii inovatoare si eficiente de promovare a produselor/serviciilor.

MARKET POTENTIAL

Prin intermediul studiilor ample pe care le dezvoltam pentru a oferi clientilor nostri o imagine clara asupra contextului economic si competitional, contribuim la luarea celor mai potrivite decizii in ceea ce priveste oportunitatile de investitii. In plus, avem capabilitatea de a monitoriza satisfactia pe care consumatorii din diferite zone ale tarii o au fata de brandurile clientilor.

Innovation research:

PRODUCT CREATOR (dezvoltarea de noi produse)

Instrument conceput de Exact Cercetare si Consultanta, ce faciliteaza crearea de noi produse, branduri, extensii de brand sau linie. Procesul este unul extrem de complex: primul pas consta in segmentarea populatiei-tinta, acesta fiind apoi urmat de realizarea unei matrici necesare dezvoltarii produsului (segmente de consumatori/ vs / sub-categorii de produs). Sunt apoi supuse spre analiza beneficiile vizate de catre fiecare segment de public in ceea ce priveste sub-categoriile investigate, pentru ca ulterior aceste beneficii sa fie transformate in caracteristici de produs. Urmatoarele etape sunt reprezentate de definirea optiunilor referitoare la noul produs, de testarea gradului de acceptabilitate al acestuia si de punerea la punct a ultimelor detalii, necesare finalizarii produsului. Utima etapa a acestui proces presupune testarea potentialului produsului, la finalul procesului fiind astfel capabili sa oferim brand managerilor produse ce pot fi imediat lansate pe piata.

PRODUCT TESTING

Ca promotori ai inovatiei si evolutiei, suntem mereu aproape de clientii nostri atunci cand se pregatesc sa lanseze noi produse. Determinarea eficientei acestora, asigurarea acceptabilitatii, mentinerea superioritatii si a avantajului competitiv reprezinta elementele pe care le urmarim in timpul fiecarui proces de testare pe care il derulam pentru partenerii nostri.

PRICE SENSITIVITY

Contribuim la determinarea pretului optim al produselor, brandurile partenerilor nostri beneficiind astfel de un impact pozitiv pe pietele pe care activeaza. Oferim solutii ce se pot traduce in actiuni imediate de business, precum: nivelul maxim de acceptabilitate al pretului privind spre intreaga categorie, gradul de acceptabilitate al actualului pret al brandului supus analizei, pretul optim pentru un nou brand sau versiune de brand, evolutia cererii si a dinamicii vanzarilor la diferite niveluri de pret, evolutia indicelui de elasticitate a pretului etc.

Customer research:

CUSTOMER SATISFACTION

Suntem alaturi de partenerii nostri pentru a-i ajuta sa inteleaga experienta pe care consumatorii o au cu brandurile supuse spre analiza, acest lucru fiind reflectat in modul in care acestia apreciaza activitatile companiei si produsele/serviciile acesteia. Rezultatele analizelor noastre contribuie la calibrarea deciziilor importante de business, pentru ca acestea sa aiba un impact puternic asupra pietei.

EXACT MYSTERY CLIENT RESEARCH

Evaluam orice tip de experienta pe care consumatorul a avut-o cu brandurile supuse spre analiza: de la cea avuta in retail, restaurante, outlet centers si pana la cele referitoare la servicii financiare sau auto. Echipa noastra de consultanti contribuie nu numai la obtinerea unor informatii obiective in ceea ce priveste comportamentul vanzatorilor, eficienta si competenta personalului, pozitionarea corecta a produselor la raft, ci vine in plus cu recomandari referitoare la modul in care brandul ar trebui sa actioneze pentru a deveni cel mai bun de pe piata.

ACCOMPANIED SHOPPING

Descoperind aspecte ce tin de comportamentul de cumparare si pe care consumatorii nu le pot verbaliza sau in legatura cu care nu sunt constienti, ajutam companiile sa aiba o imagine clara asupra elementelor de care consumatorul tine cont in cadrul procesului de cumparare, contribuind astfel la identificarea celor mai potrivite actiuni promotionale si la imbunatatirea prezentei la raft la produsului.

LOYALTY & SATISFACTION

Intelegerea atitudinilor, opiniilor si comportamentelor consumatorilor este in momentul de fata mai importanta decat oricand. Suntem astfel aproape de clientii nostri, dezvoltand pentru ei noi strategii bazate pe analize ample, care sa permita brandurilor sa se ridice in fiecare zi la nivelul asteptarilor consumatorilor. Avem de asemenea expertiza de a masura impactul pe care initiativele partenerilor nostri le au asupra publicului si de a le oferi acestora constant feedback, pentru ca progresul sa fie cuvantul definitoriu al business-urilor lor.

Brand & Communication:

BRAND PERFORMANCE STRATEGY

Echipa noastra multidisciplinara are expertiza de a mapa imaginea brandului, tinand cont de intregul context competitiv. Prin implementarea de solutii ce ne permit evaluarea performantei brandului, identificarea atributelor produsului si determinarea gradului de loialitate manifestat de consumator, contribuim la crearea unor strategii puternice, care sa le asigure clientilor nostri rezultate reale.

ADVERTISING EVALUATION

Pe langa testarea conceptelor si evaluarea performantei actiunilor de advertising pe fiecare tip de canal de comunicare, clientii nostri beneficiaza in plus de recomandari din partea noastra in ceea ce priveste implementarea strategiilor potrivite, cu impact imediat asupra evolutiei vanzarilor.

BRAND TRACKING

Studiile noastre de brand tracking le permit celor care activeaza in domeniul marketingului sa masoare nu numai modul in care brandul a performat de-a lungul timpului, ci si impactul pe care campaniile de marketing si advertising l-au avut asupra consumatorilor.

BRAND EQUITY

Definind si masurand asocierile emotionale si intelectuale pe care consumatorii le fac cu anumite produse sau servicii, ne ajutam clientii in ceea ce priveste planificarea si pozitionarea strategica.

 

Digital Research:

USABILITY TEST

Intotdeauna impartasim cu partenerii nostri motto-ul nostru: "succesul vine numai atunci cand brandurile raspund asteptarilor consumatorilor". Astfel, determinand gradul de satisfactie al publicului cu privire la produsele sau serviciile supuse spre analiza, orientam companiile-client spre adoptarea celor mai potrivite actiuni, contribuind la atingerea obiectivelor de business setate.

ZURF

Este instrumentul nostru de monitorizare online, ce vizeaza atat componenta cantitativa, cat si calitativa. Oferim clientilor nosti posibilitatea de a compara performanta brandului propriu cu cea a brandurilor competitoare, putand de asemenea identifica in intregul mediu online adevaratii ambasadori ai brandului. Intelegand nevoile si dorintele consumatorilor si verificand impactul pe care campaniile media, cele de brand si PR il au asupra targetului vizat, contribuim la optimizarea acestora, efect vizibil imediat asupra evolutiei vanzarilor partenerilor nostri.

ONLINE BRAND PULSE

Instrument dezvoltat in vederea masurarii online/vs/offline brand equity. Instrumentul ia in calcul rata de engagement si buzz-ul creat in mediul online de catre brand prin intermediul campaniilor de comunicare. Pentru a putea avea o imagina clara asupra modului in care brandul a relationat in mediul online, sunt masurati patru indicatori: performanta acestuia (notorietate, familiaritate, trial, consum, intentii viitoare etc), evaluarea actiunilor de advertising (notorietate reclama, memorabilitate, recunoastere, legatura pe care marca o creaza cu consumatorul), pozitionarea brandului (imaginea brandului pe piata, identitatea dorita si diferenta dintre acestea doua) si dimensiunile legate de brand equity. Compania noastra dispune de un panel reprezentativ la nivel national, cei 25.000 de membri ai acestuia fiind implicati permanent in studiile derulate. Intreg panelul nostru este verificat bilunar, recrutarea de noi membri realizandu-se constant.

CAWI BUS

Realizat simultan pentru mai multe companii ce isi impart astfel costurile, studiul online dezvoltat de Exact ajuta clientii sa realizeze cercetari rapide și eficiente din punct de vedere al costurilor, fara a compromite calitatea datelor. Sondajele de tip CAWI bus reprezinta solutia ideala pentru investigarea unor aspecte punctuale, mai ales atunci cand rezultatele sunt necesare rapid.